Ramadán, paní Diartová a blog neblog

15. 08. 2010 10:48:11
Před pár dny začal muslimům postní měsíc Ramadán. I zde na blogu se objevilo několik článků a já je všechny přečetla. Když jsem četla ten od paní Diartové „Proč Ramadán?“ zarazila jsem se. To jak Ramadán popisuje, tedy celý článek mi úplně nesedl. Ono obyčejně mě její blogy nesednou, nu což, každý jsme jiný a každý máme jiné názory a životní postoje.

Když jsem četla tento odstavec:

Je Ramadán povinností ? Ramadán není povinností, ale je jedním z pilířů islámu. Pokud ale nejsme fyzicky nebo psychicky způsobilí držet půst, nemusíme. ......

napadlo mě, že jen špatně formulovala myšlenku. Protože půst v Ramadánu je POVINNÝ . Ti, co nejsou svéprávní – děti a duševně nemocní jsou od této povinnosti osvobozeni tak jako od VŠECH náboženských povinností v islámu. A ti co jsou nemocní, cestují, těhotné a kojící ženy mohou půst ODLOŽIT a postit se později, činí-li jim půst obtíže. Pokud je nemoc dlouhodobá a člověk nahradit nemůže, může se vykoupit nakrmením chudých.

Diskuze otevřená nebyla, abych uvedla věc na pravou míru tam, a tak jsem se rozhodla upozornit paní D e-mailem. Dostalo se mi odpovědi v podstatě tím samým, co uvedla v článku. Nevěděla jsem, jestli je problém v komunikaci a nebo paní D. skutečně neví, že pilíře islámu jsou pro muslimy povinností. I tu jsem jí napsala něco v duchu odstavce výše. Následovala ještě krátká navazující konverzace a pak paní D. Napsala „úžasný“ článek ke kterému jsem ji inspirovala. A ona inspirovala mne k jeho rozboru. Pro přehlednost a kvůli přesnosti uvedu celé odstavce na které reaguji před samotnou reakcí.

Paní D. píše: Kdybych nepoznala život v islámu v arabských zemích, pravděpodobně bych se nikdy nestala muslimkou. Některé české muslimky konvertovaly kvůli manželům a potom se snaží být papežtější než papež. Udělaly si z islámu fetiš a dobrovolné vězení.


Kdo kvůli čemu konvertoval... paní D asi konvertovala po zhlédnutí úžasného života Dubajské smetánky. Někdo konvertoval, protože mu byl Islám blízký, někdo konvertoval kvůli manželovi... proč to rozebírat? Snad jen kvůli vlastním komplexům nebo pocitu vlastní nadřazenosti.

Skrývají se za hijáb (pokrývka hlavy) a nebo do nehezkých pytlů, které mají být šaty. Muslimka by ale neměla být neforemným a zakomplexovaným strašidlem. Život s vírou v Boha je krásný a měli bychom se radovat ze života. Ano, žena by měla zakrývat ozdoby svoje, ale to neznamená, že z ní bude kukla.
Nikde ve světě jsem neviděla vybledlé nenamalované muslimky připomínající poslední dny před smrtí. Tvář je částí těla, kterou nám lemuje hijáb a proto bychom měly věnovat zvláštní péči pleti. Vhodný make up nemůže nic zkazit. Nehty by měly být krásně upraveny. Od některých českých muslimek jsem vyslechla, že by se ženy neměly modlit s gelovými nehty. Modlila jsem se k gelovými nehty několik let v mešitách v SAE a nikdo s tím neměl problém, ani imám. Jen tady v naší zemi, české muslimky pořád něco řeší a neužívají si každého dne. Pochybuji, že se Prorok Mohamed zabýval před mnoha sty lety právě ženskými nehty. Lidé si vymýšlí mnoho blbostí a obrací své argumenty na hadísy.



Hijab a gelové nehty. O zahalení už toho bylo mnoho popsáno a je zbytečné to znovu rozebírat. Každý má snad právo nosit co chce a jak chce. Bohužel v celé řadě zemí a to často těch muslimských toto právo jaksi není. Vážím si toho, že tady v ČR mohu nosit klidně ten pytel od brambor a jediné co mi hrozí, jsou pohledy kolemjdoucích a nějaká ta poznámka. Stejně tak je snad na každé ženě, zda chce či nechce používat make-up. Upřímně řečeno, raději ženy bez něj, než opěvované Arabky s maskami místo obličeje.

Gelové nehty, stejně jako lak na nehty islám nezakazuje. Je ovšem trochu problém, když je muslimka bohabojná a chce se jít modlit. Protože aby modlitba byla platná, musí být člověk ve stavu „tahára“ tedy rituální čistoty. Při umývání se voda musí dostat na všechny povinné části těla – ruce,ústa, nos obličej, vlasy, nohy ke kotníkům. Ovšem lak či gelové nehty vodu nepropustí. Tím pádem očista není platná a bez platné očisty není platná ani modlitba. Paní D. problémy neměla, protože by nikoho nenapadlo, že by se chtěl kdosi modlit bez platné očisty. Kdyby to věděli, asi by paní D upozornili. A upřímně pochybuji, že imám rozezná pravé a gelové nehty. Vždyť cíl je právě ten, aby gelové nehty vypadaly jako pravé ne???? Ani Prorok se nehty nezabýval... Ano, on jen stanovil, kdy je očista platná, a kdy ne.

Je Ramadán a to je pro muslimy krásné období, něco jako pro křesťany Vánoce. Přesto v tuto posvátnou dobu mi jedna česká "muslimka" poslala email, aby mne poučila a sdělila, jak jsem hloupá.
Chápu, že musí být těžké sedět doma na mateřské, zavřená mezi několika stěnami a poslouchat arabského manžela, který jí diktuje ten "pravý islám".
P.S. Lucko, až mě budete chtít příště umravňovat, zrekapitulujte si, co jste v životě udělala pro druhé a co jste udělala pro islám. Určitě máte předpisově dlouhé rukávy, ale o životě nevíte nic.
Přemýšlím, jestli Vaše chování není jen žárlivostí.


I tu se konečně dostáváme k mému dobře míněnému upozornění a také sem zahrnu ono milé osobní Psko. Nu nejsem jediná, kdo se paní D z muslimek znelíbil... Je mi líto, že si paní D. myslí, že já si myslím, že je hloupá. Já si myslím něco úplně jiného. Je mi paní D. skoro líto. Myslí si o sobě jak je strašlivě vystudovaná a zcestovalá a jak zřejmě spolkla všechno moudro světa Možná mi závidí že jsem na mateřské – ano, když jsem pracovala, platila jsem si nemocenské pojištění a díky tomu jsem pobírala nemocenskou dávku peněžní pomoc v mateřství-, mám dvě krásné děti a jsem v manželství spokojená. Inu jsou takoví lidé. I proto že mě ve svém PSku přímo oslovila, dovolím si učinit taktéž. Paní Soňo, já vás neumravňovala. To bych musela upozorňovat na vaše špatné mravy (což bych také mohla, moc dobré způsoby nemáte), ale to jsem neudělala. Upozorňovala jsem na faktickou chybu ve Vašem článku. Ve svém životě jsem udělala ledacos pro leckoho. Co jste pro koho kdy udělala Vy? A pro islám? Nu kdysi v dobách před dětmi a ještě v době s jedním dítětem jsem psala články, dokonce jsem dělala i přednášky. Teď už jen zírám, jak někdo jako Vy očerňuje každého kdo není jako Vy a překrucuje Islám takovým způsobem, jak to neumí ani takoví profesionálové, jako je třeba Eurabia. A co vím o životě? Nu co můžu. Vy zřejmě víte o životě víc a nebo dokonce úplně všechno....

Mnohokrát jsem se setkala s Araby, kteří své národní tradice zaměňovaly za islám a tvrdili, že to či ono je to správné. Ve skutečnosti jen hrstka z nich četla Korán a znala pravý význam jeho slov. Někteří imámové manipulují s lidmi a využívají jejich negramotnosti. Tvrdí jim, co je správné, i když se to někdy rozchází s původním odkazem islámu.
To je stejné i u nás. České muslimky naslouchají svým arabským manželům, aby měly doma klid a potom se snaží umravňovat své okolí. Řeší potom, jak mají být dlouhé rukávy, jestli se smí či nesmí masturbovat, jaký se smí používat krém atd.
Když poslouchám tyto názory, naskakuje mi husí kůže. Pro Boha by udělaly lépe, kdyby se chovaly přirozeně a naslouchaly vnitřnímu hlasu.
Islám není fetiš. Pokud ho tak člověk bere, může se stát rychle skin headem, hippies atd. Tito lidé chtějí prostě někam patřit a je pro ně vlastně jedno kam. Případů, kdy dámy najednou prohlédly a opustily islám je mnoho.


Další odstavce, jak by paní D. mluvila sama o sobě. Nedokáži posoudit jak paní D. rozumí Koránu či Prorokově tradici, ovšem pokud má tak základní mezery jako co je povinné (fard) a že pilíře islámu jsou povinné – což je snad úplný základ znalostí, pak nevím... má paní D. nějaké znalosti? Tedy kromě svých zkušeností z pobytu v Emirátech.

Islám rozhodně není fetiš. A kdo by tak islám bral, už nemůže být muslimem (viz fetiš), v islámu je pouze jediné hodno uctívání – Alláh. Mimochodem toto prohlášení je prvním z pilířů islámu – šaháda (Není nic hodno uctívání krom Jediného Boha a Muhammad je Jeho prorokem). Chápu, jak to paní D. myslela. Islám má být prožíván a cítět ne jen suše praktikován. Ovšem to tu tluče na špatném hrobě. Většina českých konvertitek islám skutečně prožívá a zároveň praktikuje. Na druhou stranu mnoho rodilých muslimů (které paní D. tak často adoruje) pouze praktikuje a neprožívá. Praktikuje a neví proč. A když nemusí praktikovat, nepraktikují.

Kdo se stal muslimem jen proto, aby se odlišil a nebo aby vzdoroval... nu mohl si pro to vybrat mnohem snazší cesty. On jen samotný půst je především o víře. Protože jen díky ní to lze zvládnout a to tak, jak se má. Nejen se před den vyhnout zakázanému, ale i v noci se vyhnout nestřídmosti a žravosti.....

Děkuji všem, kteří dočetli až na závěr. Všem nemuslimům přeji lepší počasí, méně deště a hezké dovolené. Muslimům přeji ať si z Ramadánu odnesou víc než jen kručení v břiše a sucho v ústech.

Hezký den.

--------------------

Původně jsem chtěla celou naši e-mailovou komunikaci s paní D. zveřejnit, aby bylo jasno. Ale uvědomila jsem si, že to mi není vlastní. Už samotný článek jsem psala v rozčilení a přidávat ještě toto už rozhodně není vhodné. Pokud ale paní D. bude mít pocit, že jí křivdím a nenapsala jsem věci korektně, dozajista to udělám.

Autor: Lucie Kamešová | neděle 15.8.2010 10:48 | karma článku: 22.94 | přečteno: 4276x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 23.03 | Přečteno: 371 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 44 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.14 | Přečteno: 294 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.77 | Přečteno: 513 | Diskuse
Počet článků 22 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2937
Žena na mateřské dovolené, zajímající se o dění na Blízkém Východě.

Locations of visitors to this page

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...