Lucie Kamešová

Žena na mateřské dovolené, zajímající se o dění na Blízkém Východě.
  • Počet článků 22
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2937x

Lucie Kamešová

Ramadán, paní Diartová a blog neblog

Před pár dny začal muslimům postní měsíc Ramadán. I zde na blogu se objevilo několik článků a já je všechny přečetla. Když jsem četla ten od paní Diartové „Proč Ramadán?“ zarazila jsem se. To jak Ramadán popisuje, tedy celý článek mi úplně nesedl. Ono obyčejně mě její blogy nesednou, nu což, každý jsme jiný a každý máme jiné názory a životní postoje.

15.8.2010 v 10:48 | Karma: 22,94 | Přečteno: 4277x | Diskuse| Ostatní

Lucie Kamešová

Mami, houpej hodně

Krátké zamyšlení nad deštěm, dětmi a houpačkou.

30.5.2009 v 0:17 | Karma: 12,77 | Přečteno: 1365x | Diskuse| Osobní

Lucie Kamešová

Vše je o přístupu aneb Nepříjemná sestra a zkažený den

Těhotenská poradna v porodnici je útrpnou zkouškou pro každou těhotnou ženu. Poslední měsíc před plánovaným termínem porodu ji ženy navštěvují každý týden. Přístupy se samozřejmě v různých porodnicích do určité míry liší, ale co je pro ženu –klientku či pacientku- nejdůležitější, je přístup personálu. Protože na tom stojí a padá pocit, jaký si odnášíte. A samozřejmě to platí i jinde. Občas máte štěstí na milé a vstřícné jednání. Narazíte-li ale na nepříjemnou matronu, tak jako se mi poštěstilo tento čtvrtek ve FN Královské Vinohrady, máte pokažený den.

5.4.2009 v 10:20 | Karma: 20,17 | Přečteno: 2174x | Diskuse| Osobní

Lucie Kamešová

Radosti a strasti těhotenství

O těhotenství se mluví jako o nádherném období, kdy matka cítí, jak v ní roste nový život. V současnosti se stále více zdůrazňuje, že těhotenství je normální stav a ne nemoc. S tím nemohu souhlasit. Těhotenství zcela jistě není nemoc, ale rozhodně je to oproti normálu „jiný stav“.

30.3.2009 v 10:34 | Karma: 15,93 | Přečteno: 2068x | Diskuse| Osobní

Lucie Kamešová

O svátcích

Jak jme slavili Svátek oběti, jak se slaví v Palestině a co má společného s vánoci.

14.12.2008 v 12:28 | Karma: 13,19 | Přečteno: 2114x | Diskuse| Kultura

Lucie Kamešová

Nejsem zodpovědná za činy jiných muslimů

Stále narážím na výzvy k distancování se od toho či onoho. Jsem volána k zodpovědnosti za to co dělali jiní. Mám vysvětlovat, proč muslimové v Saudské či Íránu dělají to a to a jestli se mi to líbí. Jak prý by se mi líbilo žít v Afghanistánu. Proč? Jak by se vám líbilo žít v třeba v křesťanské Kolumbii nebo Brazílii? Cítíte se zodpovědni, za to, co se tam děje? A co třeba ateistická Čína, milí ateisté? Ne? A proč mám já?

12.6.2008 v 10:30 | Karma: 17,88 | Přečteno: 2388x | Diskuse| Osobní

Lucie Kamešová

Jak jsem se stala muslimkou

Jsem muslimkou, no a? Pravidelně prohlašuji svou víru, modlím se, postím se, dávám almužnu a plánuji cestu do Mekky. Věřím v Jediného Boha - Stvořitele, Pána všeho, věřím v proroky jak v konkrétní osoby tak v existenci proroků jako takovou ať už je znám nebo ne, věřím v anděly a v soudný den, věřím v předurčení - osud. Jsem muslimka - jsem Češka - jak se mi to přihodilo? A o tom je můj článek. Kdo jsem a jak jsem se stala muslimkou.

23.4.2008 v 12:07 | Karma: 25,33 | Přečteno: 6084x | Diskuse| Osobní

Lucie Kamešová

Nejkrásnější slovo na světě

Jaké nejkrásnější slovo jste ve svém životě slyšeli? Kdyby jste se mě na tuto otázku zeptali před pár dny, musela bych chvíli přemýšlet. Uvatžovala bych nad slovy "Miluji tě", "Lásko", "Zlatíčko", ale také nad slovy jako je "Bůh", "Víra". Ale co bych si vybrala, těžko říct. Když byste se mě zeptali dnes, neváhala bych ani vteřinu. To slovo je "Maminko".

3.3.2008 v 12:19 | Karma: 19,67 | Přečteno: 3901x | Diskuse| Osobní

Lucie Kamešová

Má deset prstíků?

Říká se, že každá maminka po porodu jako první počítá svému miminku prstíky. Zajímá se, zda jich je všech deset, respektive, zda je její miminko fyzicky v pořádku.

1.3.2008 v 16:20 | Karma: 14,04 | Přečteno: 1972x | Diskuse| Společnost